1.1
Mengikuti
kursus LINUS.
1.2
Melaksanakan
P&P yang berkesan dan mengenal pasti murid LINUS.
1.3
Melaksanakan
Diagnostik dan menganalisis dapatan Diagnostik.
1.4
Mentadbir
kelas dengan baik.
1.5
Sentiasa
mengadakan perbincangan dengan FasiLINUS.
1.7
Memfailkan
data.
1.8
Sentiasa
mendalami kaedah pengajaran dan pembelajaran yang berkesan.
1.9
Menyediakan
sudut LINUS.
2.
Peranan Guru Bahasa/Guru Matematik/Guru Pemulihan
2.1
Mengikuti
kursus dalaman LINUS.
·
Dikendalikan
oleh guru LINUS.
2.2
Membantu
pelaksanaan dan penyelarasan semua Saringan.
2.3
Mengenal
pasti murid-murid LINUS yang tercicir dalam arus perdana.
2.4
Membantu
guru LINUS secara langsung dan tidak langsung dalam penyediaan bahan bantu
mengajar untuk murid LINUS.
2.5
Membantu
guru LINUS untuk mengenal pasti murid LINUS Tegar.
2.6
Merancang
jadual waktu untuk murid LINUS Tegar.
2.7
Mengajar
dan membimbing murid LINUS Tegar .
2.8
Menjalankan
Diagnostik untuk murid LINUS Tegar.
2.9
Selepas
saringan 2 Tahun 1 dan tahun berikutnya, guru pemulihan akan mengajar dan
membimbing murid LINUS Tegar.
3.
Peranan Pentadbir Sekolah/Panitia Bahasa Melayu/Matematik
3.1
Mengenal
pasti dan melantik guru LINUS.
3.2
Membentuk
Jawatankuasa Kerja di sekolah. (Rujuk Lampiran 4 )
3.3
Melantik
AJK kerja LINUS (Surat Lantikan).
·
Paparkan
di Papan Kenyataan
3.4
Menyediakan
Fail.
i)
Fail
Induk
·
Surat
Menyurat dan Pekeliling
·
Carta
Organisasi
·
Ahli
Jawatankuasa
·
Minit Curai
·
Laporan
·
Minit
Mesyuarat
·
Carta
Proses Kerja
·
Biodata
guru LINUS dan Pemulihan
ii)
Fail Keputusan
Saringan
·
Analisa
Keputusan Saringan
·
Borang Skor
Individu murid Linus
iii)
Fail
Maklumat peribadi murid LINUS
3.5
Membuat
perancangan tahunan. (Rujuk Lampiran 5)
3.6
Mencetak
soalan saringan.
3.7
Menghantar
analisis keputusan saringan pada akhir bulan Mac, Jun, September kepada PPD. (Rujuk
Lampiran 6)
3.8
Melaksanakan
Pemantauan Dalaman Program LINUS di sekolah dan menjalankan tindakan susulan.
3.9
Memberi
motivasi kepada guru LINUS.
3.10 Bekerjasama erat antara pentadbir dengan ibu bapa/PIBG.
3.11 Menyediakan sudut LINUS
No comments:
Post a Comment